وزیر دفاع آمریکا: درباره علت سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران اطلاعی نداریم | نقشی نداشتیم حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به موتورسیکلتی در جنوب لبنان (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اردوغان در ترکیه یک روز عزای عمومی اعلام کرد مادورو در تماس با مخبر: آیت الله رئیسی نماد مقابله با یک‌جانبه‌گرایی در دوران معاصر بود رسانه عبری: حزب الله در حال انهدام شهرک‌های شمال است پیام تسلیت سیدحسن نصرالله به رهبر انقلاب حمایت آمریکا از نتانیاهو در برابر تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی برزیل در بیانیه‌ای با دولت و ملت ایران ابراز همدلی کرد گوترش شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد | تقویم انتخابات در جلسه سران قوا تصویب شد مولوی عبدالحمید شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت آمریکا شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت اردوغان در تماس با مخبر: ملت و دولت ترکیه در کنار ایران هستند ۱۳ شهید در جنایت هولناک ارتش رژیم صهیونیستی در «جبالیا» (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخست‌وزیر روسیه: زندگی ابراهیم رئیسی، وقف خدمت به مردم بود لاپید: کابینه کنونی در جنگ پیروز نخواهد شد آغاز تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو در قدس اشغالی + فیلم (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقتدی صدر: خداوند برادری، امنیت و استقلال را به ملت‌های عراق و ایران عنایت فرماید واکنش نخست وزیر ژاپن به شهادت رئیس جمهوری ایران ۸ تیر به‌عنوان روز برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری پیشنهاد شد
سرخط خبرها

کارت شناسایی موقت فاقدین شناسنامه رونمایی شد| وزیر کشور: صدور کارت ملی بیش از ۱۰ میلیون ایرانی عقب افتاده است

  • کد خبر: ۱۲۴۱۸۷
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
کارت شناسایی موقت فاقدین شناسنامه رونمایی شد| وزیر کشور: صدور کارت ملی بیش از ۱۰ میلیون ایرانی عقب افتاده است
وزیر کشور گفت: بیش از ۱۰ میلیون نفر از شهروندان کشور صدور کارت ملی‌شان عقب افتاده و امروز این مساله به صورت جدی در سازمان ثبت احوال برای تامین به موقع کارت ملی شهروندان در حال انجام است.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد وحیدی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از درگاه خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال و رونمایی از کارت شناسایی موقت فاقدین شناسنامه افزود: سازمان ثبت احوال سازمان مهم، ریشه دار و قدیمی است و با گذر زمان و باید تحولات روزآمدی داشته باشد تا به عنوان سازمان پیشرو بتواند پاسخگوی نیاز‌های جدید متقاضیان خود باشد.

وی ادامه داد: ایده‌های نو و حرکت‌های جدید در سازمان ثبت احوال شکل گرفته است. از جمله دستاورد‌های این سازمان کارگاه اطلاعاتی نسبی و سببی است که نیازمندی‌های اطلاعاتی را برای سیاستگذاری فراهم می‌سازد.

وزیر کشور با قدردانی از این اقدام انجام شده در سازمان ثبت احوال که مدت‌ها بلااقدام مانده بوده است، گفت: یکی از مشکلات موجود پایگاه‌های آماری است که باید دقیق و متقن باشد.  

وحیدی در ادامه به مزیت ثبت داده‌های نسبی و سببی اشاره کرد و گفت: در این روش، اطلاعات و آمار‌ها بسیار دقیق، به روز، کم هزینه بودن و سریع قابل دستیابی است.

وی همچنین به ظرفیت‌های جدید سازمان ثبت احوال در موضوع جوانی جمعیت هم اشاره کرد و ادامه داد: تعیین دقیق نرخ باروری با استفاده از داده‌های آماری سازمان ثبت احوال قابل انجام است که این امر کمک موثری به اجرای هر چه قوی‌تر قانون جوانی جمعیت می‌کند.

وزیر کشور در خصوص موضوع فاقدان شناسنامه برخی افراد که خود را ایرانی می‌دانند، اما مدرک هویتی برای اثبات این امر ندارند؛ هم گفت: با کار جهادی سازمان ثبت احوال کارت‌های اولیه شناسایی، صادر شده و براساس گزارش دریافتی هشت هزار پرونده هم در فرایند رسیدگی است.

وحیدی خاطرنشان کرد: مشکلات کارت هویتی ایرانیان خارج از کشور هم با کمک وزارت خارجه حل شده است.

وی همچنین به موضوع تامین کارت ملی هوشمند  اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۰ میلیون نفر از شهروندان کشور صدور کارت ملی شان عقب افتاده است و امروز این مساله به صورت جدی در سازمان ثبت احوال برای تامین به موقع کارت ملی شهروندان در حال انجام است.

سرویس ارائه شده به دستگاه‌ها و وصل شدن به سامانه برخط سازمان ثبت احوال از دیگر محور‌های مورد اشاره وزیر کشور در نشست امروز بود که گفت: این سرویس‌ها باید به طور مرتب تقویت شود.

وحیدی با تاکید بر حفظ و نگهداری داده‌های حساس و مهمی در سازمان ثبت احوال  تولید می‌شود، اظهار کرد: در کنار احراز هویت فردی، هویت مکانی، احراز هویت گروهی و امضای الکترونیکی در سازمان ثبت احوال برقرار شود.

وزیر کشور بر لزوم تبدیل شدن سازمان ثبت احوال بر سازمانی پیشرو، دانش بنیان متکی بر داده‌های ثبتی دقیق و قدرت تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها و هوشمند در کشور تاکید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->